oogsten, bereiden en voedzaam eten met gemak

genieten + gezond voor lijf én brein = OERspronkelijke VOEDING

Géén nieuw dieet, wél een persoonlijke effectieve aanpak - aangepast op jouw leefstijl.
Eet (én drink) jezelf fit en gezond.

bestel nu: de GROENTE TAS

info + gebruik waterKEFIR

WAAROM

Kefir is een bacterie-schimmel-gist-cultuurtje dat in symbiose samenleeft. Dit cultuurtje zet tijdens het fermentatieproces fruitsuikers om in lichte alcohol. En de alcohol wordt door de bacteriën omgezet in korte-keten vetzuren en vitamine B1, B2, B6, B8 en B12, vitamine C en vitamine D.

RESULTAAT

Een alcoholvrije, supergezonde, licht bruisende drank. Daarnaast produceert de Kefir in het drankje een scala aan noodzakelijke vitaminen, mineralen en essentiële stoffen die je spijsvertering nodig heeft om jou gezond, fit en in een goede stemming te houden.

GEBRUIK

De drank kan natuurlijk bezinksel op de bodem vertonen. Fles nÍet schudden, wél dagelijks even ontluchten (open en dicht doen). De dranken worden gebotteld in glazen beugelflessen.
Na gebruik ALLEEN met warm water omspoelen en retourneren.

DAGELIJKS AANBEVOLEN HOEVEELHEID

waterKEFIR: beginnen met 100 ml per dag, op te voeren naar behoefte (geen maximum aan d.a.h.)

groenteKEFIR; 100 tot 200 ml per dag

Op zoek naar leefstijlbegeleiding in deze tijd van thuiswerken?
Neem vrijblijvend contact op.

OERspronkelijk FERMENTEREN

Fermenteren is nu weer helemaal hip, terug van weggeweest en vooral: van grote invloed op jouw geluk en gezondheid.

wat is het?
Fermenteren is het inmaken van verse voedzame groenten, kruiden en vruchten.
Bij fermenteren zorg je, door de ideale leefomgeving voor melkzuurbacteriën te creëren, dat een groente fermenteerd in plaats van beschimmeld. Hierdoor krijgt het zijn typisch zure smaak, maar ook ontzettend veel spannende aroma’s die zonder fermentatie nooit verkregen kunnen worden.
Bovendien zijn deze melkzuurbacteriën lichaamseigen in de darmen van de mens, waardoor het ontzettend goed is voor je darmen. En: producten zijn langer houdbaar (de oorspronkelijke reden voor het fermenteren van producten). Ook nog eens duurzaam dus. Genoeg redenen om het eens te proberen!

lekkere energiebom
Je eigen gemaakte vitaliserende voeding en drankjes in een pot, vragen enkel een beetje geduld. Zodat de nuttige goedaardige bacteriën, schimmels, gisten en enzymen verder het werk voor jou doen om er een energiebom voor je darmflora van te maken. Het is makkelijk te leren en een feestelijke toevoeging aan je dagelijkse eetmomenten.

OERspronkelijk KOKEN en meer

Geen nieuw dieet of online cursus maar een persoonlijke effectieve aanpak in een praktische setting, aangepast op jouw leefstijl.

Nadat de biologische buit is geoogst, experimenteer jij hoe je simpel (h) eerlijk gezond kan koken voor jezelf of jouw gezin.

“Ik leer je op een eenvoudige en inspirerende manier hoe jij gezonde voeding tot je passie maakt. Laat je verrassen door de tongstrelende pure smaken waar je lijf en brein blij van worden.
Vitaliteit behaal je door puur, gevarieerd en lekker te eten. Zo creëer je een leefstijl die bij jouw dna en tempo past.
Voel je snel weer fit, gezond en goed in je vel!”

orthomoleculaire voedingsleer

Orthomoleculaire voedingsleer is gericht op het bevorderen van gezondheid en het voorkomen van ziekte. Dit is mogelijk door het lichaam de noodzakelijke voedingsstoffen in de juiste verhoudingen aan te bieden.
Dit zijn veelal lichaamseigen stoffen die je lijf nodig heeft om te functioneren. Zodat het kleinste waaruit jij bent opgebouwd, ‘de lichaamscel’ goed functioneert!

Om welke stoffen gaat het?
Macronutriënten: koolhydraten uit vezels van groente en fruit – vetten – eiwitten – water
Micronutriëntenvitamines – mineralen – kruiden en plantstoffen

Ziektezorg ipv gezondheidszorg
Een drukke samenleving, overprikkeling, verarming van de bodem waarvan wij oogsten, gebruik van pesticiden en sterk bewerkte voedingsmiddelen dragen bij aan een welvarende ‘ziektezorg’.
Veel ziektes ontstaan door tekorten aan micronutriënten omdat je lichaam de juiste stoffen niet voldoende kan opnemen.
Zo verkeert je lichaam continu en onbewust in een chronische stresssituatie.

Remedie
Oerspronkelijke voeding richt zich op eten zoals de natuur dat ons aanbiedt. Vrij van granen, zuivel, suiker, bestrijdingsmiddelen en bewerkte producten.
Naast het eten van puur en onbewerkte voeding is het nuttig om te onderzoeken welke voedzame voeding wel en niet bij jou past.

kids

slimme voeding voor je adolescent

Weet jij of je kind de voedingsstoffen binnenkrijgt die het nodig heeft voor ontwikkeling en groei? Help je drukke overprikkelde kind naar rust, simpel door te voeden ipv te vullen.

Eten wat de pot schaft. Dat leert je kind in enkele simpele stappen. Natuurlijke voeding in de juiste samenstelling stimuleert concentratie en motivatie.

ONBEWUST is uit, GEZOND is in!

'oerspronkelijk' is géén typefout

wat is orthomoleculair?

ORTHOS betekent ‘het juiste’ -
MOLECULAIR betekent ‘kleinste’
Concreet: het juiste voor het kleinste.
Onze lichaamscel dus.

Ik leer je op een eenvoudige en inspirerende manier hoe jij gezonde voeding tot je passie maakt. Laat je verrassen door de tongstrelende pure smaken waar je lijf en brein blij van worden.
Vitaliteit behaal je door puur, gevarieerd en lekker te eten. Zo creëer je een leefstijl die bij jouw dna en tempo past.
Voel je snel weer fit, gezond en goed in je vel!

Lizz Harmsdoelloos gelukkig!

Er staan weer mooie dingen te gebeuren dit jaar - en je bent van harte welkom!

blijf geïnspireerd en volg ons op Instagram